Naast de ISO 27001 en NEN7510 voor informatiebeveiliging (in de zorg) is CODE24 nu ook gecertificeerd voor de ISO 9001 norm voor kwaliteit. Na het opzetten van een managementsysteem voor kwaliteit en een audit door certificerende instelling BSI hebben we ons certificaat in ontvangst mogen nemen. Maar wat betekent dit concreet?
De ISO 9001 is voor vrijwel iedere sector relevant - het is dé wereldwijd erkende norm voor kwaliteitsmanagement. Aan de hand van de ISO 9001 wordt het kwaliteitsmanagementsysteem van een organisatie beoordeeld. Dit managementsysteem brengt de kwaliteit in brede zin in kaart: in hoeverre voldoen onze producten en diensten aan de verwachtingen, wensen en eisen van de klant en andere belanghebbenden? Zijn er processen om de kwaliteit te inventariseren, meten en controleren, zodat er continu verbeteringen doorgevoerd kunnen worden?
Het uiteindelijke doel van een kwaliteitsmanagementsysteem is uiteraard niet een mooi ISO 9001-labeltje: een goed systeem draagt bij aan het continu verhogen van de klanttevredenheid, het verbeteren van de producten en gestroomlijnde processen zodat er minder fouten gemaakt worden. En dat is waar we binnen CODE24 uiteraard voor gaan!
Binnen CODE24 vinden we het belangrijk om nauw met onze klanten samen te werken, zodat we hun input en feedback meenemen bij het doorontwikkelen van het product en onze organisatie als geheel. Zo zijn er al diverse modules van ons mConsole EPD tot stand gekomen en geoptimaliseerd doordat klanten hun wensen met ons deelden en met ons meegedacht hebben - een mooie en belangrijke synergie.
Security Officer Stefan van Bremen heeft op het gebied van de implementatie van de ISO 9001-norm de kar getrokken: